טיפול בסבוריאה בעזרת מוצרים ייחודיים

משחה לטיפול בסבוריאה

סבוראה היא מחלה כרונית דלקתית של העור. במחלה זו מתרחשת הפרשה מוגברת של שומן מבלוטות החלב שמובילה לקשקשת אופיינית ולעור שומני ומגרד. לא ברור עדיין מה הוא הגורם למחלה וההתייחסות למחלה היא כאל מחלה מולטיפקטוריאלית.

המשמעות היא שעל מנת שתתקיים ישנו צורך בקיום של מספר גורמים במקביל. בין היתר מדובר על דיספוזיציה גנטית לחלות במחלה, על גורמים סביבתיים שונים וישנם חוקרים שסבורים שישנו צורך אף בקיום של מספר גורמים נפשיים.

התסמינים של סבוריאה

הייצור המוגבר של החומר השומני מבלוטות החלב והנשירה של תאי העור שבאה לידי בקשקשת לרוב מלווים בירידה ביכולת החיסונית של העור. בעקבות כך נוצרת על העור רקמה דלקתית מפושטת כשלרוב מדובר על העור באזור הקרקפת, הפנים, האוזן החיצונית, אחורי האוזן, הגבות, בבסיס הריסים ועוד.

חומרת תסמיני סבוריאה משתנה מחולה לחולה וכך ניתן למצוא למשל חולים שסובלים מגרד עז וטורדני ומרבדים דלקתיים גדולים על פני העור בעוד שאחרים סובלים מתסמינים ממוקדים יותר וחמורים פחות.

פגיעה של המחלה באזור בתי השחי, בטבור, במפשעה ובאזור החזה נחשבת לנדירה יותר אך בהחלט מתרחשת בקרב חולים מסוימים. בכל מקרה שבו המחלה נותרת ללא טיפול בסבוריאה חומרת התסמינים הולכת ונהיית קשה יותר ולפיכך ישנה חשיבות עליונה לאבחן את המחלה בהקדם האפשרי ולהגיש טיפול לחולים בהתאם.

טיפול בסבוריאה עם סדרת סבו מדיס

סבו מדיס היא סדרת תכשירים מבית חברת Kamedis. בסדרה זו ישנם ארבעה מוצרים (ג'ל לניקוי הפנים, שמפו לטיפול בקשקשת, קרם פנים לטיפול באדמומיות ובשמנוניות של העור וקרם לחות שמיועד לקרקפת).

התכשירים מיוצרים ממגוון של חומרים טבעיים שכוללים חומרים אנטי פטרייתיים, נוגדי חמצון ותמציות צמחים בעלות יכולות אנטי דלקתיות.

בניגוד לתרופות שמכילות סטרואידים ולתכשירים השונים שבאופן כללי מכילים סטרואידים, סדרת מוצרי סבו מדיס מתאימה גם לשימוש ממושך ויומיומי. בנוסף לכך, כל המוצרים בסדרה מתאימים גם לשימוש של ילדים החל מגיל שלוש ומעלה.

הרב אטופיק

הרב אטופיק הוא קרם שמיועד להרגעה המעניק טיפול בסבוריאה ובעור מגורה ואדמומי. התכשיר מכיל שבעים וחמישה אחוז של תמצית צמח הפוליגונום שנחקר רבות במגוון של מחקרים קליניים. בין היתר מיוחסות לצמח הפוליגונום תכונות אנטי פטרייתית, יכולות של שיקום העור וכן תכונות אנטי דלקתיות.

הקרם לא מכיל חומרי בישום ומתאים הן לשימוש עבור עור הפנים והן לשימוש עבור עור הגוף. הוא מיוצר על ידי חברת moraz וניתן לרכישה בבתי המרקחת וברשתות הפארמה ללא מרשם רופא.

Axera Shampoo

אקסרה שמפו הוא מוצר מבית חברת Perrigo ומהווה חלק מסדרת אקסרה שמיועדת לטיפול בסובלים מעור יבש. בנוסף לשמפו מכילה הסדרה גם מוצרים כגון: אקסרה קרם, אקסרה קרם ייעודי של טיפול בסבוריאה וביובש של כף הרגל, אקסרה אל-סבון ועוד.

אקסרה שמפו מיועד באופן ספציפי לטיפול במקרים של קרקפת יבשה ובמקרים של קשקשת בדרגות חומרה שונות. הוא מכיל קלימבזול ורמת החומציות שלו היא 5.5 PH כך שהוא מתאים לרמת החומציות הטבעית של העור. השמפו מיועד הן לתינוקות, הן לילדים והן למבוגרים.

טיפול בסבוריאה בעזרת דרמובט

דרמובט היא תרופה שמגיעה בצורת משחה, קרם או תמיסה ומיועדת למריחה על הקרקפת. התרופה מכילה קורטיקוסטרואיד פוטנטי במיוחד שמשמש במקרים בהם קיים מצב דלקתי קשה מאוד בעור שלא מגיב לטיפול בקורטיקוסטרואידים אחרים.

מאחר ומדובר על חומר פוטנטי במיוחד, הרי שהשימוש בו צרך להיות קצר טווח ובכל מקרה ישנו צורך להתייעץ עם רופא לפני, במהלך ולאחר השימוש בתכשיר. את התכשיר יש למרוח על הקרקפת פעמיים והוא אינו מומלץ לשימוש בקרב ילדים בני פחות מ-12 שנים.

ראו עוד בנושא:

אקנה – פצעי בגרות