מחלות עור

טלרפואה לסובלים ממחלות עור – תשפר את איכות החיים שלכם!

שירותי טלרפואה - למען ביטחון רפואי
שירותי טלרפואה – למען ביטחון רפואי

רקמת העור היא הרקמה שלמעשה מפרידה בין הגוף לסביבה החיצונית ושמהווה את שכבת ההגנה הראשונה בפני פולשים. לאור זאת, אין זה פלא שישנו מגוון רחב ביותר של מחלות עור שיכולות לא רק לפגוע באופן קשה באיכות החיים של הסובלים מהן, אלא אף לסכן את חייהם.

בעשור האחרון היינו עדים לשיפורים משמעותיים בהתייחסות הרפואית למחלות העור השונות ולמגוון של טיפולים חדשניים במחלות העור השונות. במאמר זה נפרט אודות אחד החידושים המהפכניים והחשובים ביותר בתחום זה – הטלרפואה.

מה היא טלרפואה על קצה המזלג?

טלרפואה היא למעשה שירות שמאפשר למטופל ליצור קשר ישיר עם הצוות המטפל בו ולצוות הרפואי לקבל נתונים רפואיים בזמן אמת מהמטופל. כך למשל באמצעות הציוד הטכנולוגי שנעשה בו שימוש במסגרת שירותי הטלרפואה ניתן לבצע בדיקות דם ביתיות במטרה לזהות מרקרים ביוכימיים שיש בהם כדי להעיד על אירוע לב, ניתן לקבל חוות דעת על תסמינים שונים באופן מידי, ניתן לעקוב אחרי תנודות במשקל של החולים וכל זאת מבלי שהמטופל יצטרך לעזוב את ביתו.

טלרפואה מסייעת לחולים במחלות שונות להתמודד באופן מוצלח יותר עם מחלתם ולא פחות חשוב מכך, מסייעת להציל חיים שכן היא מאפשרת לקצר את זמני התגובה למצבי חירום.

מחלות עור משפיעות על חיי החולים

קצרה היריעה מלפרט אודות כל הסוגים השונים של מחלות העור אך באופן כללי ניתן לכתוב שהמחלות החמורות יכולות לגרום לחולים לכאבים עזים, לפגיעה בדימוי העצמי ובביטחון העצמי, להתבודדות, לפחד מהיציאה מהבית ועוד. כמו כן, כפי שציינו, ישנן גם מחלות עור שמסכנות הלכה למעשה את חיי החולים בדגש על מחלות שונות ממשפחת מחלות הסרטן כמו מלנומה למשל.

חלק בלתי מבוטל ממחלות העור באות לידי ביטוי באופן כרוני ויכולות לפגוע בחולים במשך עשרות שנים. כמו כן חשוב להבין שהטיפול במחלות השונות נחשב לדינמי מאוד שכן לא תמיד ניתן לצפות מראש כיצד תגיב המחלה לטיפול שניתן למטופל.

לאור זאת, ההתייחסות הטיפולית ניתנת באופן אינדיבידואלי לכל חולה וחולה בנפרד ולפיכך ישנה חשיבות עליונה לעקוב אחרי כל אחד מהחולים במחלות העור בדגש על מחלות העור החמורות באופן אישי. כאן בדיוק נכנסת לתמונה הטלרפואה.

סוגי מכשירים אשר יכולים לסייע לסובלים ממחלות עור

באופן כזה ניתן לאבחן נגעים חדשים, לזהות שינויים במראה הנגעים הקיימים ולבדוק האם הטיפול במחלה מתבצע באופן מוצלח או שמא יש להכניס שינויים בתכנית הטיפולית. כל זאת כאמור מבלי שהמטופל יצטרך לצאת מפתח הבית.

ראו גם:

לימפומה – סרטן קשרי הלימפה

Exit mobile version