מחלות עור

מוצרים לטיפול ברוזציאה

טיפול ברוזציאה
טיפול ברוזציאה

אחד מכינוייה של מחלת העור רוזציאה הוא אקנה של מבוגרים אולם האמת היא שמדובר במחלת עור כרונית שאין לה קשר רב לאקנה למעט תופעות חיצוניות דומות.

הסימנים הראשונים להתפתחות המחלה מתבטאים בהופעות חוזרות ונישנות של סומק ותפרחת על עור הפנים ולאחר מכן האדמומית גוברת ונותרת קבועה.

נכון להיום, הגורמים לרוזציאה אינם ברורים. על פי רוב, הדיעה הרווחת היא כי נתונים סביבתיים בשילוב רקע גנטי מתאים יביאו להתפרצותה. מזג אוויר חם, מוצרי קוסמיטיקה מסויימים, מוצרי מזון כמו גבינה ושוקולד, שתיית אלכוהול ובעיות בבריאות הנפש, הן חלק מהסיבות להופעתה. תפוצתה רבה יותר בקרב בעלי עור בהיר בגילאי 30 עד 50 ונשים לוקות בה יותר מגברים.

הטיפול במחלה

חשוב לטפל ברוזציאה כבר בשלביה המוקדמים. למעט העובדה כי בתחילת הופעת הסממנים הטיפול יעיל יותר, יש לציין כי המנעות מנקיטת דרף פעולה כלשהי תחמיר את המצב.

אפשרויות הטיפול בה מגווונות ויש להתאימן לדרגת החומרה של המחלה. בשלב הראשון צריך לברר מה הגורם שהביא להופעתה ולהמנע מלהחשף לו.

ניתן להשתמש במשחות שונות המכילות חומר פעיל הנקרא מטרונידרזול. הן מדכאות את פעילותו של הטפיל הגורם להתפרצות המחלה (דמודקס).

כמו כן, קיימים קרמים ותרחיצים שונים המשלבים  פעילות אנטי בקטריאלית שמטרתה לסלק חיידקים מהעור ופעילות אנטי דלקתית להרגעתו. תכשירים מהסוג הנ"ל, כגון: אקניל-רוז, מצמצמים את הקרטין (השכבה עליה צומחים זקיקי השיער הנסתמים בשעה שהעור מתעבה כתוצאה מהרוזיציאה).

עצה נוספת לטיפול היא להסיר שכבות של עודף שומן מעור הפנים. כדי לבצע זאת כדאי להשתמש בתרחיצים המיועדים לכך, כמו צטאפיל ואקניל ווש.

פעולתם עוזרת לשמור את הנקבוביות פתוחות ונקיות ומונעת הצטברות של לכלוך בתוכן. כאשר האדמומיות גוברת ונוצרים פצעונים רבים ניתן להשתמש בקרמים אנטיביוטיים, כגון: רוזקס.

מקרים קשים

כאשר מדובר במקרים קשים של רוזציאה לא תהיה לתכשירים שהוזכרו לעיל תועלת רבה. בשלב זה יש להתחיל טיפול באנטיביוטיקה, לאחר התייעצות עם רופא.

כדורים מסוג מינוצקילין התוקפים חיידקים מסוג P, המצויים בבלוטות החלב של החולים, מביאים להטבה משמעותית במצבם. לאחר השימוש בהם ניכרת הפחתה באדמומיות ובדלקתיות העור.

טיפול נוסף הוא באמצעות לייזר הגורם לכיווץ הנימים וכלי הדם המורחבים ולהפחתת האדמומיות. וכן נעשה שימוש בשיטת טיפול פוטו דינמית חדשנית. מדובר בשילוב בין אור וחומר פעיל הנמרח על האזורים הנגועים בעור. הקרנת האור על החומר גורמת להווצרות חמצן המביא להקטנת הבלוטות ולהקטנת נפח הנימים.

טכנולוגית IPL

אחת השיטות הקיימות כיום להרפא ממחלת הרוזציאה הינה טיפול פוטותרפי בטכנולוגית IPL . עקרון הפעולה של שיטה חדשנית זו עובד באמצעות החדרת קרן אור חזקה ולא מסוכנת לתוך העור. היא הופכת לאנרגית חום ממוקדת שאינה פוגעת במקומות אחרים למעט הנקודה הנגועה. האור חודר לשכבות העמוקות ומטפל בבעיה בשורשה.

קרן האור מתביית על הפיגמנט בנימי הדם וגורמת להקרשות ההמוגלובין. עקב כך נפסקת זרימת הדם בנימים והם עוברים תהליך של ספיגה ונעלמים. בדרך זו נמנעת כל אפשרות של הופעה חוזרת של הנים במקום שקיבל את הטיפול.

טיפול זה משולב עם סדרת מוצרים המבוססת על מחקרים עדכניים בתחומי הקוסמטיקה והאסתתיקה של העור. מוצרים אלו, שיוצרו במיוחד עבור חולים הסובלים ברוזציאה וסבוריאה, מכילים ריכוזים גבוהים של תמציות פרחים ההמחזקות את מערכת החיסון הטבעית של הגוף.

בנוסף קיימים בהם ויטמינים הכוללים נוגדי חימצון המגנים על העור מפני פגעי הסביבה. ויטמינים אלו מכווצים את נימי הדם ושומרים על רמת לחות נכונה. התכשירים הללו נועדו לשימוש ביתי קבוע.

ראו עוד באותו הנושא:

אקנה – פצעי בגרות

מהי סבוריאה?

Exit mobile version