מחלות עור

המדריך להשגת עור בריא, נקי וחלק!

עור בריא וצעירהמפתח העיקרי לעור בריא וזוהר הוא גנים. אנשים ברי מזל, נולדים עם עור טוב, אך גם הם עשויים לסבול מבעיות ומחלות עור שונות, ובעיקר נשים הרות, הסובלות מהורמונים גבוהים במהלך ההריון. כן, למרות שיש אנשים ש"זכו בלוטו" התורשתי כשמדובר בעור טוב, לא לכל האנשים יש את אותו סוג עור, אך הגנים הם נקודת ההתחלה בלבד.

עור בריא וזוהר נוצר אף כתוצאה מהרגלי טיפוח נאותים עליהם יש להקפיד מידי יום. ניסינו במאמר זה לאגור את כל הטיפים והסודות לעור מדהים.

עישון לא, קרם הגנה כן

שני אנשים בעלי אותו DNA בדיוק, כשאחד מהם מעשן והשני משתזף יתר על המידה, לעומת אנשים אחרים שנמנעים משתי פעולות אלו, חווים הבדל ניכר במראה עורם. מומחים בראשות מנתח פלסטי באוניברסיטת קייס ווסטרן ריזרב באוהיו ניתחו צילומי פנים של 186 זוגות תאומים זהים, שמילאו גם שאלונים מפורטים אודות שגרת ההרגלים היומיומיים שלהם.

משתתפי המחקר, שנהגו לעשן ולהיחשף לפרקי זמן ארוכים לשמש ללא קרם הגנה, נראו מבוגרים יותר בהשוואה למשתתפים שנמנעו מסיגריות ושיזוף. עור המעשנים והשזופים היה דק יותר, והם סבלו יותר מקמטים עמוקים ועור המאופיין בחריצים רבים. לכן יש להקפיד על מריחת שפע קרם הגנה בעל מסנן קרינה של שלושים ומעלה, גם בימים מעוננים, ולהימנע מעישון, למען הבריאות הכללית, כמו גם לשיפור המראה.

שימוש ברטינואידים

רטינואידים מיועדים לטיפול בנקבוביות, מסייעים לחיטוי אקנה, מפחיתים קווים עדיני בעור, ממריצים את ייצור הקולגן, מבהירים כתמים ונמשים, ומשפרים את מרקם העור. הם מסייעים אף בטיפול בנגעים טרום סרטניים.

ניתן לקבלם באמצעות מרשם רופא בלבד, והם זמינים בשמות מותגים גנריים הכוללים רנובה, רטין A וטרטינואין. משטר טיפול זה צריך להיות הבסיס לכל טיפול מקומי בעור, ומומלץ לגברים ונשים למרוח טיפולים אלו מידי ערב, החל מגיל עשרים.

החיסרון הבולט שלהם הוא שהם עלולים לגרום ליובש, קילוף ואדמומיות בתחילת השימוש. ניתן להשיג אף קרם, ג'ל או סרום רטינול ללא מרשם. גרסה זו עובדת יותר בהדרגה ובעדינות, אך עדיין משפרת את מראה העור.

חיים מאוזנים מאפשרים עור בריא וזוהר

שורת הרגלים יומיומיים בריאים, מובילים לטיפוח עור צעיר, בריא וזוהר. אלו כוללים:

תזונה בריאה – הכוללת פירות וירקות אורגניים כגון מנגו, אוכמניות ותרד, והתרחקות ממזונות מעובדים.

תרגול יוגה – הקפדה על תרגילי יוגה מידי יום, אפילו למשך עשרים דקות בלבד, מגבירים את זרימת החומרים המזינים לעור. תרגולים אלו מונעים מתחים, ומפחיתים את שחרור הורמוני הלחץ המחמירים מצבים כגון אקנה ואקזמה.

שינה מספקת – הקפדה על שבע או שמונה שעות שינה לפחות מידי לילה, מייעלת את ההפרשה הטבעית של הורמון הגדילה האנושי, המקדם את מחזור התא וייצור הקולגן, וכתוצאה מכך מוזרמים חומרים מזינים לעור.

מדיטציה קבועה – תתפלאו אבל מדיטציה מסייעת לשיפור תוצאות טיפולי העור. במחקר אחד, אנשים עם פסוריאזיס, מצב עור שגורם לגרוד וקשקשי עור, האזינו לקלטות הדרכת מדיטציה במהלך טיפולים באור אולטרה סגול, וכתוצאה מכך נרפאו ארבע פעמים מהר יותר בהשוואה למשתתפים שלא תרגלו מדיטציה.

בשורה התחתונה, מתברר כי המפתח לעור מדהים הוא שילוב של מדע, שכל ישר, הרגלי בריאות כללית טובים, ותזונה נכונה ועיקבית.

ראו גם:

מחלות עור נפוצות בגיל הזהב

Exit mobile version