מחלות עור

טיפולים ביתיים לסרפדת

טיפולים ביתיים לסרפדתסרפדת היא פריחת עור מגרדת המתבטאת בגבשושיות אדומות המתפתחות על העור. הן עלולות להיגרם כתוצאה מתגובה אלרגית או מתח. בחלק מהמקרים, סרפדת עלולה לגרום לבעיות חמורות יותר, כגון נפיחות בגרון, ומצב זה דורש התערבות של טיפול חירום.היוםמוצעיםלאמעט טיפולים ביתיים לסרפדת בהם נעסוק במאמר זה.

אך ברוב המקרים, הסרפדת היא שפירה ופשוט גורמת למצב של חוסר נוחות לסובל ממנה. החדשות הטובות הן שקיימים מספר טיפולים ביתיים שעשויים לסייע לכם לשלוט על תחושות הגירוד וחוסר הנוחות אותם אתם חווים.

מה גורם לסרפדת?

במצב זה, תאי הגוף מתחילים לשחרר היסטמין שגורם לכלי הדם לדלוף לשכבות העור. הגורם המפעיל עשוי להיות כל דבר בסביבה, אך חוסר הנוחות הנגרמת עלולה להחמיר ולהשפיע על בעיות בריאותיות חמורות. התסמינים כוללים גירוד וחבורות שעשויות להכיל נוזל.

אלו הם טיפולים ביתיים לסרפדת:

1. ויטמינים ומינרלים מהווים טיפולים ביתיים לסרפדת

ויטמינים מסוימים עשויים להוות תרופות ביתיות מועילות ומעניקות טיפולים ביתיים לסרפדת ברמה טובה. המרכז הרפואי של אוניברסיטת מרילנד מדווח שוויטמין C יכול לסייע בהורדת רמות ההיסטמין, ועשוי לסייע בהקלת תסמיני כוורות.

נטילת שניים עד ארבעה גרם ביום של ויטמין C עשוי להספיק על מנת לשפר את התסמינים. ויטמין E ואבץ מועילים אף הם לריפוי מקרה של סרפדת, היות והם מסייעים לריפוי העור. ויטמין E ואבץ ניתנים לשימוש כמריחה על העור להקלת הסרפדת.

2. שיבולת שועל

שיבולת שועל היא תרופה ביתית נוספת שעשויה להועיל ולהוות טיפולים ביתיים לסרפדת. יש לה השפעה מרגיעה על תסמיני גירוי העור. על מנת להשתמש בטיפול זה, יש להוסיף כוס מים רותחים לכף שיבולת שועל. מניחים את התערובת על העור למשך חצי שעה ולאחר מכן מסננים אותה דרך מסננת. משתמשים בצמר גפן או באצבעות למריחת התערובת על העור.

ניתן אף להוסיף שיבולת שועל לרחצה במקלחת עם מים חמים, ולספוג בה את העור על מנת לחוות הקלה מהסרפדת.

3. חומץ תפוחים

טיפולים ביתיים לסרפדת יכולים לכלול גם צריכה של תזונה טבעית ובריאה. שיטה נוספת של טיפול ביתי במקרה חמור של סרפדת היא חומץ תפוחים. הוא מכיל חיידקים ושמרים שיוצרים מחומצה אצטית והוא מסייע להקלת תסמיני הגירוד הקשורים לסרפדת. על מנת להשתמש בתרופה זו, פשוט מערבבים בכוס שליש חומץ תפוחים עם שני שליש מים כדי ליצור תערובת נוזלית. חלק מהאנשים מעדיפים להשתמש בחומץ תפוחים ותירס על מנת ליצור משחה דביקה.

מורחים את התערובת הנוזלית או הדביקה על הסרפדת. אם הנגעים מתפרשים על פני חלק גדול של הגוף, יש להכניס את התערובת הנוזלית לבקבוק תרסיס ולרסס אותו על האזור המושפע לאחר הרחצה.

4. רטיות קרות יכולים להיות טיפולים ביתיים לסרפדת מעולים

רוב המומחים לאלרגיות עור מציעים טיפולים ביתיים לסרפדת עם רטיות קרות כתרופה הטבעית הטובה ביותר לסרפדת. הטמפרטורה הקרה מסייעת לכיווץ כלי הדם וחסימת שחרור נוסף של היסטמין, כך שניתן להקל על תסמיני הנפיחות, הדלקת והגירוד.

עוטפים קוביות קרח בבד נקי, מניחים אותו על העור המושפע למשך עשר דקות בכל פעם, שלוש עד ארבע פעמים ביום. ניתן אף לשבת באמבטיה קרה או להתקלח במים קרים בהתאם לצורך על מנת להרגיע את דלקת העור הנגרמת על ידי הסרפדת. יש להימנע מהנחת קרח ישירות על העור.

5. אבקת סודה לשתייה

אבקת סודה לשתייה היא טיפול ביתי פופולארי נוסף לסרפדת. התכונות האנטי דלקתיות שלה מסייעות להפחתת הדלקת וכן תסמיני הגירוד.

מוסיפים חצי כוס סודה לשתייה לאמבטיה מלאה במים חמים. מערבבים היטב את האבקה ולאחר מכן יושבים במים למשך עשרים דקות עד חצי שעה.

לחלופין, מערבבים שתי כפות סודה לשתייה בקערה קטנה עם מספיק מים על מנת ליצור תערובת דביקה סמיכה. מורחים את התערובת על האזור המושפע, ומשאירים אותה למשך עשר דקות לפני ששוטפים עם מים חמים. ניתן להשתמש בטיפול זה אחת ליום או בהתאם לצורך.

6. טיפול ביתי לסרפדת: ג'ינג'ר

המכונה גם "סם הפלא". ניתן להשתמש בג'ינג'ר לטיפול בסרפדת, בשל התכונות האנטי דלקתיות החזקות שלו. ביסודו של דבר, ג'ינג'ר ממקד את הגנים והאנזימים המפעילים דלקת, ובכך משפר את זרימת הדם לעור, משחרר נפיחות ומפחית גירוד.

מרתיחים רבע כוס מים עם כף ג'ינג'ר טרי ומניחים להשריה למשך מספר דקות. מערבבים את התערובת ומורחים על העור הפגוע מספר פעמים ביום.

לחלופין, ניתן לחתוך פיסת שורש ג'ינג'ר ולמרוח אותה ישירות על דלקת העור, פעמיים או שלוש פעמים ביום. מבצעים טיפולים אלו מדי יום עד שהעור נרפא לחלוטין.

Exit mobile version