מחלות עור

תרופה חדשה לאקזמה באישור מנהל התרופות האמריקאי

תרופה חדשה לאקזמה באישור מנהל התרופות האמריקאיבשורה לסובלים מאסטמה של העור ומאקזמה, מנהל המזון והתרופות האמריקאי – ה-FDA העניק אישור לטיפול בתרופה דופיקסנט, הטיפול הביולוגי הראשון בתחום.

התרופה הביולוגית הראשונה בעולם לטיפול במחלת אטופיק דרמטיטיס היא כיום גם היחידה המתאימה למבוגרים אשר סובלים מאקזמה בעור במצבי חומרה בינוניים עד חמורים. הדופיקסנט ניתנת בזריקה ומתאימה למקרים בהם המחלה אינה נשלטת תוך טיפול בתכשירים לשימוש מקומי.

דופיקסנט – פריצת דרך

הזריקה משפרת באופן משמעותי את מצב העור ויעילה עד כדי העלמה של תסמני המחלה באופן מוחלט. דופיקסנט נבדקה בידי ה-FDA בתהליך המיועד לאישור תכשירים בעלי פוטנציאל יעילות גבוה לטיפול במקרים חמורים. כבר בשנת 2014 הטיפול בדופיקסנט (דופילומאב) זכה להכרה והיווה פריצת דרך לטיפול בחולי AD.

הכרה זו בידי מנהל התרופות האמריקאי מאפשרת לטיפולים פורצי דרך לזרז את תהליך הפיתוח של תכשירים לטיפול במצבי מסכני חיים ומדובר במקרה זה בתקדים כאשר הכרה זו ניתנה בפעם הראשונה לתרופה לטיפול במחלת עור שאינה סרטן.

תהליך הפיתוח כלל ניסויים קליניים בהם התרופה הראתה תוצאות טובות לאחר טיפול תוך הפחתה משמעותית של תסמיני המילה בהם גירוד, עור דליל, נפיחות, אדמומיות ועוד. הדופיקסנט ניתנת בזריקה אחת לשבועיים וכיום ניתן לרכוש אותה תחת מרשם בארה"ב בלבד, אולם היא מיועדת להיות משווקת בהמשך ברחבי העולם וגם בישראל.

אסטמה של העור – AD

AD היא תצורה שכיחה של אקזמה ומוכרת גם בשמה "אסטמה של העור", זוהי מחלה דלקתית כרונית המלווה בפריחה על העור. זוהי מחלה המוגדרת כבינונית עד קשה כאשר הפריחה המאפיינת אותה מכסה את חלקים נרחבים של הגוף ומופיעה בשילוב של יובש בעור, גירוד חריף, אדמומיות, חתכים, גלד והפרשות.

תחושת הגירוד מהווה מאפיין חמור ביותר אשר עלול להפוך לקבוע ולמנוע שינה רצופה. שכיחות המחלה נמצאת בעלייה מתמדת בעולם המערבי ובארה"ב זוהי המחלה שמינית בשכיחותה וההערכות הן כי כ-300 אלף מהחולים המבוגרים במחלה, נזקקים לטיפול תרופתי חדשני באופן דחוף.

אטופיק דרמטיטיס או אסטמה של העור משפיעה על החולים באופן חמור וכוללת תסמינים חריפים עד בלתי נסבלים אשר יוצרים מגבלות לסובלים ממנה עד לסוף ימיהם, על פי יו"ר איגוד האקזמה הלאומי בארה"ב, עד לאישור התרופה, אפשרויות הטיפול היו מוגבלות ולכן מדובר במהלך חשוב ביותר והטיפול צפוי לסייע ולהקל באופן דרמטי על הסובלים מהמחלה ההרסנית.

טיפול משנה חיים

התרופה מגיעה במזרקים מוכנים לשימוש וניתן לבצע את הזריקה באופן עצמאי אחת לשבועיים וזאת לאחר נטילת מנת העמסה ראשונית. את הטיפול בדופיקסנט ניתן לשלב במקביל לשימוש בתכשירים סטרואידים המיועדים לטיפול מקומי בהסתייגות לגבי חולים האלרגיים לדופילומאב או לאחד ממרכיבי הדופיקסנט.

החידוש בטיפול באקזמה של העור מהווה חלק מהשאיפה לחדשנות מדעית בכל הנוגע לטיפולים משני חיים, אישור התרופה יוצר תקווה עבור החולים ב-AD והמומחים בתחום מצהירים על התרגשות ורצון לעבוד עם הרשויות האחראיות על הרגולציה בעולם במטרה להביא את התכשיר החדש לחולים בכל רחבי העולם.

התרופה היא תוצאה של מחקר ארוך שנים תוך בחינה מעמיקה של הגורמים למחלות אלרגיות ואטופיות. הדופיקסנט הראה השפעות מהותיות בצמצום שטחי העור הנגוע והפחתה משמעותית של הגרד הקשה.

Exit mobile version