פטרת בציפורניים

פטרת בציפורניים היא זיהום שמתרחש בעקבות נוכחות של פטריות בציפורניים המהווה קרוב לעשרים אחוז מכלל מחלות הציפורניים הידועות היום.

הפטרייה יכולה לפגוע הן באצבעות הידיים והן באצבעות הרגליים אך ברוב המקרים הפגיעה תתרחש באצבעות של כפות הרגליים.

הסיבה לכך נעוצה בין היתר בעובדה שאצבעות הרגליים נמצאות במשך רוב שעות היממה בתוך גרביים ונעליים ולפיכך נוצרת בהן סביבה אופטימאלית להיווצרות של פטריות שזקוקות לחום וללחות על מנת לשגשג ולהתפשט.

מה הם הגורמים להתפתחות של פטרת הציפורניים?

דרמטופיטים הוא השם המדעי של הפטריות שגורמות לזיהומים פטרייתיים באדם כשהדרמטופיטים שגורמים לרוב המוחלט של מקרי פטרת בציפורניים נקראיםTrichophyton interdigitale  ו- Trichophyton rubrum אך ישנם גם סוגים רבים אחרים של דרמטופיטים שיכולים לקחת חלק בהיווצרות הפטרת.

בחמישה עד שבעה עשר אחוז מהמקרים הגורמים שאחראיים לפטרת הם שמרים דוגמת הקנדידה שאחראית גם לרוב המקרים של הזיהום הפטרייתי בנרתיק.

ככל שסביבת אצבעות הרגליים או הידיים תהיה מתאימה יותר להיווצרות של הזיהום כך גדלים הסיכויים לכך שהזיהום יתרחש ולכן אנשים שיש להם נטייה לפתח פטרת בציפורניים מונחים לרוב שלא ללבוש נעליים כי אם סנדלים ובמידה ואין להם ברירה, הם מונחים להעדיף גרבי כותנה ולדאוג להחליף את הגרביים לעתים אף מספר פעמים ביום. הפטרייה עלולה לשגשג גם בקרב אנשים שהמערכת החיסונית שלהם מוחלשת או בקרב חולים בסוכרת.

מה הם התסמינים של פטרת בציפורניים?

התסמינים של פטרת בציפורניים רבים ומגוונים כאשר לא תמיד כל התסמינים מופיעים במקביל. בנוסף לכך הפטרת יכולה לפגוע בדרגות חומרה שונות אך לרוב ללא טיפול המצב ילך ויחמיר. בין התסמינים השונים ניתן למנות את התסמינים הבאים:

כיצד ניתן לטפל בפטרת בציפורניים?

הטיפול בפטרת יכול להיות מאתגר וקשה ובקרב אנשים מסוימים גם לאחר מיגור מוחלט של הפטרת היא עלולה לשוב ולהופיע מחדש פעם אחר פעם.

ישנו מגוון רחב ביותר של תרופות שניתנות לרכישה ללא מרשם רופא שמכילות חומרי אנטי פטרייתיים המיועדות לטיפול ממוקד בבעיה אך לרוב הן יעילות רק נגד מקרים קלים בלבד.

בנוסף למשחות ישנן תרופות שניטלות דרך הפה שהינן בעלות השפעה חזקה יותר שניתן לרכוש אך ורק במקרים מסוימים שנחשבות ליעילות יותר. התרופות שניטלות דרך הפה מאפשרות לציפורן לצמוח באופן רציף ולהחליף את החלקים הנגועים ברקמה חדשה. את התרופות הפומיות נהוג לקחת במשך שישה עד שנים עשר שבועות כשאת התוצאות הסופיות ניתן לראות רק לאחר זמן רב יותר כשהחלק הנגוע הוחלף בשלמותו על ידי הציפורן החדשה.

במקרים קלים במיוחד של פטרת בציפורניים ניתן לעשות שימוש בלק אנטי פטרייתי. במחקרים רפואיים נמצא כי מריחה של הלק באופן קבוע במשך שנה מסייעת להעלים את הפטרייה באופן מושלם ברוב המקרים הקלים שלה.

טיפול לייזר בפטרת הציפורניים וניתוח

במידה וכל הטיפולים שהוזכרו לעיל לא הצליחו להביא למיגור התופעה מומלץ לחולים לנסות לטפל בה בעזרת טיפול בלייזר.

קרני הלייזר שעושים בהן שימוש במהלך הטיפול מצליחות לפגוע ביכולת של הפטרייה לשגשג אך במקרים קשים במיוחד הפטרייה אדישה אפילו לטיפול זה. במידה ואכן כך הם פני הדברים אין מנוס מלגשת לאפשרות הכירורגית. בהליך הניתוחי הציפורן למעשה מוסרת ולאחר כשנה צומחת במלואה ציפורן חדשה. להרחבה – יתרונות וחזרונות של טיפול בלייזר להסרת פטרת בציפורניים

מעבר לכל הטיפולים הרפואיים שהוזכרו לעיל ישנו מגוון של טיפולים ביתיים שיעילותם מוטלת בספק כמו למשל השריית הציפורן הנגועה בחומץ אך ההמלצה הגורפת היא שלא לנסות לטפל בפטרת בציפורניים באופן ביתי כי אם לפנות לרופא עור לקבלת טיפול.

פטרת ציפורניים, הידועה גם בשם פטרת ציפורניים, היא זיהום פטרייתי של הציפורניים

שניתן לטפל בה באמצעות תרופות אנטי-פטרייתיות מקומיות ותרופות דרך הפה.

פטרת ציפורניים היא מצב שכיח המשפיע על עד 30% מהאוכלוסייה. זה יכול להשפיע על כל חלק של הציפורן, אבל לרוב מופיע בקצה החופשי של הציפורן. התסמינים השכיחים ביותר הם כתמים צהובים או לבנים על הציפורניים, התעבות או התקשות ציפורניים, וכאב כאשר אתה נוגע בציפורניים.

הסיבות אינן מובנות במלואן. אנשים מסוימים עשויים לסבול ממצב בריאותי בסיסי כמו סוכרת או מחלת בלוטת התריס שגורמת להם להיות רגישים יותר לפתח פטרת ציפורניים. ייתכן שאחרים נדבקו בחיידקים מסביבתם כמו ספורטאים שמשתמשים בציוד משותף או אנשים שחולקים מגבות ושוטפים

פטרת ציפורניים היא מצב עור שכיח המשפיע על הציפורניים

זה יכול להיגרם מגורמים רבים וזה יכול להשפיע על כל אחד בכל עת. הסיבה השכיחה ביותר לפטרת ציפורניים היא חשיפה ממושכת ללחות, מה שמוביל לעלייה במספר תאי השמרים על הציפורניים. הפטרייה גורמת לשינוי צבע ועיבוי של לוחית הציפורן, מה שמקשה על אדם לנעול נעליים או לפתוח אריזות. ישנם טיפולים רבים זמינים עבור פטרת ציפורניים, אך אנשים רבים עדיין נאבקים עם מצב העור הזה. אפשרות טיפול אחת שצברה פופולריות היא טיפול בלייזר בפטרת ציפורניים. בעזרת טיפול בלייזר, הרופאים מסוגלים להרוג את תאי השמרים על הציפורניים מבלי לפגוע ברקמה הבריאה סביבם.

פטרת ציפורניים היא מצב עור שכיח המשפיע על הציפורניים

זה יכול להיגרם מגורמים רבים, כולל לבישת לק, שימוש במכשיר אדים או היגיינה לקויה. ניתן לטפל בפטרת ציפורניים באמצעות תרופות מקומיות וטיפול בלייזר.

פטרת ציפורניים היא בעיה שכיחה הפוגעת באנשים רבים

זה יכול לגרום לכאב ואי נוחות. אנשים שיש להם פטרת ציפורניים מתביישים לעתים קרובות לצאת בפומבי. הם עשויים גם להתקשות למצוא את הטיפול המתאים למצבם. פטרת ציפורניים היא מצב הפוגע בציפורניים ובעור סביב הציפורניים, ויכול להיות קשה לטפל בשיטות מסורתיות כמו שימוש בתרופות מקומיות או ביצוע הליך כירורגי. טכנולוגיה חדשה פותחה כדי לסייע בפתרון בעיה זו – בינה מלאכותית (AI). AI נמצא בשימוש במחקר רפואי מזה שנים רבות, אך כעת נעשה בו שימוש בתחום הדרמטולוגיה, במיוחד בטיפולי פטרת ציפורניים. מערכת הבינה המלאכותית הצליחה לזהות דפוסים המעידים אם סביר שהמטופלים יגיבו היטב או לא

פטרת ציפורניים היא בעיה שכיחה מאוד המשפיעה על אנשים רבים ברחבי העולם

ישנם גורמים רבים שיכולים לתרום לפטרת ציפורניים כמו היגיינה, גנטיקה וסביבה. חלק מהסוגים הנפוצים ביותר של פטרת ציפורניים הם פטרת ציפורניים ופטרת ציפורניים. מאמר זה ידון בסיבות לפטרת ציפורניים וכיצד היא משפיעה על חייהם של אנשים. זה גם יספק כמה עצות כיצד למנוע את הופעתה.

פטרת ציפורניים היא בעיה נפוצה המשפיעה על אנשים בכל הגילאים

זה יכול להיגרם מגורמים רבים ושונים, החל מהיגיינה לקויה ועד לנטייה גנטית.  פטרת ציפורניים היא בעיה נפוצה המשפיעה על אנשים בכל הגילאים. זה יכול להיגרם מגורמים רבים ושונים, החל מהיגיינה לקויה ועד לנטייה גנטית. התסמין השכיח ביותר הוא שינוי צבע של הציפורניים והעור סביב הציפורניים, מה שמוביל לציפורניים ומיטות ציפורניים מכוערות. התסמין השכיח ביותר הוא שינוי צבע של הציפורניים והעור סביב הציפורניים, מה שמוביל לציפורניים ומיטות ציפורניים מכוערות. ישנם טיפולים רבים עבור פטרת ציפורניים זמינים אך הם מגיעים עם תופעות לוואי כגון ציפורניים דלילות או דהויות, יובש, כאב, תחושת צריבה וגרד באתרי מריחה או עור סביב האצבע.

מתי כדאי לטפל במקרה של פטרת בציפורניים?

אם אתם סובלים כבר תקופה ארוכה ממצב של פטרת בציפורניים יתכן ויש לכך השלכות גם אסתטיות וגם של אי נוחות. למראית עין, פטרת בציפורניים היא לא מראה נעים, וברוב המקרים נעדיף להימנע מכך. בעיקר בתקופת הקיץ כשהולכים עם ציפורניים חשופות ברגליים, מדובר במראה מאד לא אסתטי. ישנם מקרים בהם מדובר כבר באי נוחות של ממש כשזה מתחיל להשפיע על מבנה הציפורן מה שעלול בסופו של דבר לכאבים ואי נעימות, לכן מומלץ לטפל ברגע שאתם מזהים שיש לכם מקרה של פטרת בציפורניים.

איך ניתן למנוע פטרת בציפורניים?

כדי לצמצם את הסיכוי שתסבלו מפטרת ציפורניים כדאי להקשיב למספר המלצות למניעת התופעה. יש לשמור על כפות הרגליים נקיות ויבשות ככל הניתן. להימנע ממקומות לחים ורטובים, להשתדל לנעול נעליים מאווררות, לא צמודות מדי או סגורות מדי, לא ללכת יחפים או להתקלח במקומות ציבוריים בהם ניתן להידבק בפטרת, לגרוב גרביים נקיים בכל יום, לנעול נעליים נוחות שאינן לוחצות ועוד. במידה ואתם סובלים מפטרת, כדאי להקפיד לכבס את הגרביים ואת המצעים לעתים קרובות.

אני חושד כי יש לי פטרת מה עליי לעשות?

בראש ובראשונה, מומלץ לגשת לרופא עור כדי לבחון את הסוגיה. רופא עור מומחה ידע להגדיר האם באמת מדובר בפטרת. כדי שניתן יהיה להבין את סוג הפטרת באופן ספיציפי, וכך גם להתאים טיפול ראוי ויעיל, מומלץ מאוד להגיע למומחה עור שיפנה אתכם לבדיקת תרבית. את הבדיקה עושים בחדר אחיות, אבל לא בכל מקום כמו בדיקת דם רגילה, לכן לפני שאתם מבצעים את הבדיקה, תצטרכו לברר מול קופת החולים בה אתם חברים, איפה באזור המגורים שלך ניתן לבצע את הבדיקה. התשובה לבדיקה לוקחת זמן, משהו כמו חודשים עד חודשיים. לאחר מכן, יוכל המומחה להציג בפניכם את האפשרויות העומדות בפניכם. לעתים יש צורך בטיפול תרופתי, לעתים משחה, לעתים שילוב של כמה פתרונות.