Site icon מחלות עור

מדריך: הרכיבים הכי טובים לעור שלך

קרדיט ל Sora Shimazaki באתר PEXELS

כאשר בוחרים מוצר קוסמטיקה לטיפוח העור (שבמידה ורוכשים מחברה איכותית, יכול להיות סיפור לא זול בכלל), קל להתבלבל מרשימת הרכיבים. מדריך זה יעזור לכם להכיר את הרכיבים שבאמת חשוב שיהיו במוצרי הקוסמטיקה שלכם.

הרכיבים הטובים ביותר לבריאות וטיפוח העור שלכם:

1.חומצה היאלורונית

חומצה היאלורונית היא חומר המופיע באופן טבעי בגופנו, והוא יעיל מכיוון שהוא מחזיק פי אלף ממשקלו במים. זה לא רק עוזר לעור לשמור על לחות, אלא גם מונע מהלחות להתאדות לאוויר. זהו אחד מחומרי הלחות הטובים ביותר הזמינים עבור סוגי עור שמנים ויבשים כאחד. סרום חומצה היאלורונית הוא תוספת נהדרת לשגרות טיפוח רבות, במיוחד בחודשי הקיץ עד הסתיו והחורף, כאשר צניחת טמפרטורות ורמות לחות (שלא לדבר על חימום פנימי) יכולה באמת לייבש את העור שלך.

 

2. חומצות אלפא-הידרוקסיות

חומצה גליקולית וחומצה לקטית הם שניהם בני משפחת AHA. חומצה גליקולית נגזרת מקנה סוכר, ואילו חומצה לקטית נגזרת מחלב. החומצות מאפשרות לתאי עור מתים להשיל, וחושפות עור חדש יותר מתחת. הם גם פועלים כחומרי לחות, כלומר הן שואבות מים מהסביבה לעור שלך. כמו כן הוכח כי הן מגבירות את ייצור הקולגן ומעבות את העור, מסייעות בטיפול ברמות אקנה קלות עד בינוניות, מפחיתות קמטים וקווים עדינים ומפחיתות היפרפיגמנטציה. מה יש לא לאהוב?

 

3. סרמידים

סרמידים הם חומרים שקיימים בעור בצורה טבעית וחשובים כדי לשמור עליו לח. הבעיה? רמות הסרמידים יורדות עם הגיל, ולכן חשוב למרוח יותר כדי לשמור על עור גמיש וחלק. הקרמידים במוצרי יופי זהים לאלה הנמצאים בעור באופן טבעי,  אפילו בצורות סינתטיות ומקורות צמחים (פיטוצרמיד) נפוצות. והמדע אומר באופן ברור שהם יעילים מאוד – מחקר יפני אחד הראה עלייה בתכולת הלחות בעור של יותר מ-100 אחוז בשימוש בסרמיד.

חלק מהמוצרים בסידרת אפקלאר H של מוצרי לה רוש פוזה מכילים סרמידים.

 

4. רטינול

נגזרת ויטמין זו היא אחד ממרכיבי טיפוח העור הנחקרים ביותר היעילים לכל סוגי העור. מה רטינול עושה? הוא מקדם את חידוש העור, מפחית אקנה ומגביר את ייצור הקולגן של העור שלך. הוא גם מתפקד כמו נוגד חמצון כדי לעזור לטפל בנזק לרדיקלים חופשיים, עוזר להפחית קווים דקים וקמטים, ויכול אפילו לעזור להפוך חלק מתופעות הלוואי של נזקי השמש.

חלק מהמוצרים בסידרת ליפטאקיב של וישי דרמוקוסמיקה מכילים רטינול.

 

5.שמן ארגן

לשמן צמחי זה, שמקורו בגרעיני עץ הארגן, יתרונות מרובים לכל סוגי העור: הוא מכיל ויטמין E, חומצה פרולית, קרוטנואידים ויחס מאוזן בין חומצה אולאית לינולאית, מה שאומר שהוא פחות כבד מכמה שמנים טבעיים אחרים. שמן ארגן הוא חומר נוגד חמצון ואנטי דלקתי המסייע במניעה וטיפול בסימני נזקי שמש, קידום ריפוי העור ולחות העור. הוא  גם יעיל בהפחתת המראה של קמטים וקווים עדינים, כמו גם צלקות וסימני מתיחה. זה הכי טוב לעור נוטה לאקנה ועור רגיל עד שמן. אם העור שלך יבש מאוד, אנו ממליצים על שמן כבד יותר, כגון שמן קוקוס. כאן ניתן לקרוא עוד על שמן ארגן.

 

6.ויטמין C

ויטמין C נשמע פשוט, אך למעשה ישנם מספר סוגים שונים. חומצה אסקורבית היא זו שאת רוצה במוצרי טיפוח העור שלך – היא נספגת במהירות ובעלת העוצמה הגבוהה ביותר כאשר היא מיושמת באופן מקומי. לאחר הספיגה, זה עוזר לייצב וליצור מולקולות קולגן, מה שהופך אותו לאחד ממרכיבי האנטי אייג'ינג הטובים ביותר בשוק. ויטמין סי (בצורה של חומצה אסקורבית) הוא גם נוגד חמצון המסייע לתיקון נזקי UV בעור, ויעיל ביותר להפחתת היפרפיגמנטציה ומאזן גוון עור. כדאי לדעת: ויטמין סי מאבד מיכולותיו כאשר הוא בא במגע עם האוויר, לכן חפשי בקבוקים קטנים ואטומים ו/או עם משאבה, כדי שלא יאבד את עוצמתו לפני שתשתמשי בו.

 

7. ויטמין E

ויטמין E הוא השם שניתן למשפחה של נוגדי חמצון מסיסים בשמן. ישנם כשמונה סוגים שונים או צורות של ויטמין E, ומתוכם, טוקופריל וטוקופרול אשר נמצאים לרוב במוצרי טיפוח העור. אלא אם כן יש לך עור רגיש מאוד, שמנוני מאוד או נוטה לאקנה, ויטמין E יכול לספק שורה שלמה של יתרונות, עוזר לרפא את העור מתנהג כרכיב אנטי דלקתי. טיפ: בשילוב עם ויטמין C, שני הוויטמינים עובדים טוב יותר מאשר לבד, ולכן סרומים וקרמים רבים מציגים את הזוג המנצח הזה.

 

8. ויטמין B3

ויטמין B3, או ניאצינאמיד, מספק מספר יתרונות שונים לעור: הגברת הגמישות, חיזוק העור, והפחתת דלקת. מחקרים הראו כי פיגמנטציה וכתמי גיל בפנים הופחתו משמעותית לאחר 4 שבועות בלבד של שימוש בויטמין B3 מקומי. נראה שהוא גם יעיל במיוחד במלחמה באקנה, בין השאר בגלל תכונותיו האנטי דלקתיות, ובחלקו משום שהוא מכוון לשלב הראשון של אקנה (חמצון סבום) ומונע מלכתחילה התפתחות של פצעונים.

 

9. תה ירוק

הקשר בין שתיית תה ירוק לשיפור הבריאות הוצע במשך שנים, אך הוא עשוי גם לסייע בשימוש בתכשירים למריחה על העור. תה ירוק מכיל ויטמין סי, המעניק לו תכונות נוגדות חמצון ואנטי דלקתיות. היתרונות האנטיאייג'ינג של תה ירוק מיוחסים לפוליפנולים, סוג של פלבנואידים המצויים בצמחים. מחקרים מוקדמים הראו שתה ירוק [המשמש לטיפוח העור] יכול להפחית את נזקי השמש, להגן על העור מפני סרטן ולהפחית את פירוק הקולגן.

שימו לב רבים מהמרכיבים הטבעיים המפורטים לעיל מיוצרים גם באופן סינטטי. מקבילות סינתטיות אינן נחותות וכמעט תמיד זהות כימית לעמיתיהן ה" טבעיים". (לפעמים, גרסה סינתטית עשויה אפילו להיות טובה יותר, אם המבנה הכימי הוא עבר שינויים כדי להפוך אותו יציב יותר או עם יכולת ספיגה גבוהה יותר.

Exit mobile version